Ellenszélben, de jó irányban

Három hónap telt el azóta, hogy a Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft. átvette a Libás területet, és rendezte a számlákat. Azóta folyamatos a mozgás, szemmel látható a változás a kikötőben. Interjúnkban annak jártunk utána, mi minden történt, és mi az, ami nincs a helyén a fejlesztéssel kapcsolatban. Kérdéseinkre Péter Zsolt, a cég egyik ügyvezetője válaszolt.

− Az első teendőnk az volt, hogy átneveztük a kikötőt keszthelyi jachtkikötőre, ezzel is jelezve, hogy új időszámítás vette kezdetét. 2004 óta, amikor ez az ingatlan felépült, nem hajtottak végre semmilyen fejlesztést, állagmegóvást, karbantartást. Mi eddig harmincmillió forintot fordítottunk a kikötő rendbetételére: mosdók, csaptelepek, piszoárok beszerzésére, külső homlokzati szigetelések, tetőcserék elvégzésére. A snackbárt átalakítjuk, kulturált, télen is használható éttermet hozunk létre. A félsziget süllyed, erodálódik, a mostani állapota átmeneti, a cél egy parkosított terület. Az elektromos hálózat teljes cseréjét is végrehajtottuk. Rendbe tesszük a növényzetet, kikötőmesteri állást, elsősegélynyújtó helyet és gyerektáboroztatásra alkalmas részt hozunk létre, az étterem tetején pedig kávézót szeretnénk üzemeltetni. A beruházások mindegyikéhez az önkormányzat engedélyét kérjük.

− Mennyire sűrű a levegő önök körül?

− Pillanatnyilag ellenszélben dolgozunk, nagyon nehéz lesz levetkőzni, hogy a kikötőt áron alul vásároltuk. E tévhitről csak annyit: négy év alatt egyetlen ajánlat érkezett a miénken kívül, amely ötvenmillió forinttal kevesebbért kívánta birtokba venni a területet, mint az általunk kifizetett bruttó 453 millió. Mostanra pedig a kormányhivatal és az ügyészség is megerősítette az adásvétel jogszerűségét. Vannak sportok, kedvtelések, amelyek űzése ráfordítást igényel. Ilyen a vadászat, ilyen a síelés és ilyen a vitorlázás is. Ezekre áldozni kell. Ha valaki e foglalatosságokat állami területen űzi, annak fizetnie kell. Mi nem kívánunk kibújni ez alól, bérleti díjat fizetünk az önkormányzatnak, egyedüliként kifizetjük a mederhasználati díjat, és gyermekeket üdültetünk. Gőzerővel azért dolgozunk, hogy a keszthelyi vitorláséletet visszahozzuk. Célunk volt, hogy a Fifty-fiftyt, a Balaton leggyorsabb hajóját, amely tavaly több évtizedes csúcsot döntött meg a Kékszalag megméretésen, itt tartsuk.

− Tárgyalnak a másik két keszthelyi kikötővel?

− A szomszédos kikötővel, a KJAVSE- vel jó kapcsolatban vagyunk, Vancsura Miklósék megértették, hogy az együttműködésből megteremthető a Balaton egyik legnívósabb kikötője. A KYC TVSK-t tavaly megkerestük, de a hideg leheleten kívül mást nem kaptunk, velük nincs kapcsolatunk. Örülünk a vonyarci és a fenyvesi fejlesztéseknek, hiszen minél színesebb a szolgáltatások palettája, annál több embert vonz. A célunk létrehozni egy olyan politikamentes etalont, ahol mindenki tag szeretne lenni. Le kell szögeznem, hogy az, akiről az egész sajtókampány szólt, már nincs a cégnél, eladta a tulajdonrészét annyiért, amennyiért vette, mert nem akart az útjában állni a kezdeményezésnek.

− Milyen lehetőségei lesznek annak, aki nem vitorlázni szeretne?

− Annak a kényelméért, aki a kikötőben van, és fizet a szolgáltatásért, meg kell tennünk mindent, azonban az éttermet üzemeltető bérlőnek is lehetőséget kell adnunk arra, hogy gazdaságos legyen a működése. Keressük az egészséges egyensúlyt e két pont között. Szívesen együttműködünk más befektetőkkel, vállalkozókkal. Az étterem mellett charterhajók bérlését is lehetővé tesszük, az elektromos hajókon pedig horgásztatás folyik majd. A szálláshely-kapacitás bővítésekor elsősorban hévízi és Hévíz környéki szállodákkal való együttműködésben gondolkodunk. A zimmerferizős időszaknak vége, ideje lenne már észrevenni.

„A sport szórakoztató szerepet tölt be, a privát szféra által nyújtott támogatásokból kellene finanszírozni, nem pedig az önkormányzatnak.”

Monitor Magazin - 2015 április

KESZTHELY YACHT KIKÖTŐ

Cím: 8360 Keszthely, hrsz.: 3795/17/B
Tel.: +36 (30) 427-6016

Keszthely Yacht kikötő Facebook logó